خرید(بازارهای مصرف و رفتار خرید مصرف کننده)

بازارهای مصرف و رفتار خرید مصرف کننده|50684700|ghe1723868|
این مطلب در مورد فایل دانلودی با موضوع بازارهای مصرف و رفتار خرید مصرف کننده می باشد.

حجم فایل : 400.5 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 22


خلاصه اهداف فصل مدل رفتار مصرف کننده
ویژگیهای اثر گذار بر رفتار مصرف کننده
انواع رفتار تصمیم گیری در خرید
فرآیند تصمیم گیری خریدار
فرآیند تصمیم گیری خرید محصولات جدید 1 الگوی رفتار مصرف کننده مصرف کنندگان تصمیمات خرید زیادی در طول روز می گیرند و این تصمیمات خرید نقطه توجه بازاریاب هااست.

بازارياب ها در مورد خريدهاي مصرف كننده (نوع خريد ، مكان، ميزان، برند مورد نظر، تعداد و دفعات خرید و ... ) مطالعه مي كنند .

پرسش اصلی بازاریاب ها چیست؟
مصرف کنندگان چه واکنشی از خود در برابر تلاش های متعدد بازاریابی نشان می دهند؟
طبق الگوی رفتار خریدار نقطه شروع، الگوی محرک – واکنش رفتار خریدار است.
2 الگوی محرک – واکنش رفتار خریدار الگوی رفتار خریدار بازاریاب ها می خواهند بدانند که چگونه این محرکها در جعبه سیاه مصرف کننده تبدیل به واکنش می شوند؟ 3 عواملی که بر رفتار مصرف کننده اثر گذارند خریدهایی که مصرف کننده انجام می دهد به شدت تحت تأثیر خصایص فرهنگی، اجتماعی، روانشناسی و شخصی قرار می گیرند. 4 عوامل فرهنگی فرهنگ: اساسی ترین علت خواسته ها و رفتار افراد است و شامل ارزشها، ادراکات، افکارو روابط در خانواده است و هر گروه یا جامعه ای دارای یک فرهنگ است و تأثیرات فرهنگی روی رفتار خرید ممکن است از کشوری به کشور دیگر متغیر باشد.


ریزفرهنگ: هر فرهنگی از فرهنگهای کوچک تری به نام ریزفرهنگ تشکیل شده که شامل ملیت ها، ادیان، گروههای قومی و نواحی جغرافیایی می باشند و بخش مهمی از بازار را تشکیل می دهند.


طبقه اجتماعی: به تقسیم بندی های نسبتاً دائمی و منظم جامعه گفته می شود که در آن افراد ارزش ها، منافع و رفتارهای مشترکی دارند و ترکیبی از عواملی همچون میزان درآمد، شغل، تحصیلات و ثروت در تعیین طبقه اجتماعی تأثیر می گذارند.
7طبقه اجتماعی شامل طبقه ممتاز، ثروتمند، متوسط رو به بالا، متوسط، کارگر، طبقه ماقبل فقیر و پایین می باشند که ممکن است افراد از طبقات بالاتر به پایین تر و یا بالعکس جابه جا شوند. 5 عوامل اجتماعی گروههای مرجع: شامل موارد زیر می باشد:
1.1. گروهها و شبکه های اجتماعی: گروههای کوچک زیادی که بر رفتار فرد به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر دارند و آنها را گروههای عضو پذیرمی نامند و مردم اغلب تحت تأثیر گروههای مرجعی هستند که عضو آن نیستند.

1.2. اثر گذاری کلامی و بازاریابی پیامی: بازاریاب ها باید برندهایی را که در معرض تأثیر شدید گروهها هستند و رهبران عقیده و سفیران برند به خاطر مهارت ویژه، دانش ویا شخصیت باعث می شوند که افراد با توصیه های کلامی و پیامی آنها اقدام به خرید محصولی نمایند را شناسایی کنند.

1.3. شبکه های اجتماعی آنلاین: شبکه های اجتماعی آنلاینی هستند که مردم در آنجا به...



مطالب دیگر:
دانلود گزارش كارآموزی برنامه ریزی 47 صدانلود یک واحد تولیدیکتاب فیزیک مغناطیس (2)دانلود آثار تاریخی زندیه شیراز 35 صمراحل رشد کودکان از بدو تولد تا شش سالگیدانلود آجر سبك 15 صدانلود آزمایش تاثیر مسلح‌كردن با میله‌های فولادی كوتاه استخوانی شكل (BSS) را در بهبود ویژگی‌های مكانیكیدانلود آزمایش دانه بندی خاك 29 صدانلود آزمایش دانه بندی سنگدانه ها 64 صدانلود آسفالت 25 صدانلود آلوار آلتو 34 صدانلود اثار تاریخی هفت تپه 20 صدانلود اجزاء ساختمان (پی نواری) 11 صکتاب سیگنالها100 داستان کوتاه انگلیسیکتاب طراحی دیجیتال (مدار منطقی)دانلود احداث یك سازه بتن آرمه 90 صدانلود ارزیابی ریسك پل با استفاده از روش تركیبی AHPDEA 8 صدانلود اصول رگولاتورهای خطی ولتاژ 56 صدانلود اصول طراحی از دیدگاه لبوو 14 صدانلود افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش اسفالتی 9 صدانلود اقلیم در ساختمان 21 صدانلود اندیشه چالز دیلز 27 صدانلود انواع پرسپکتیو 13 صکتاب معادلات دیفرانسیل